DRIE KANTEN AAN ELK VERHAAL

Wie met online marketing mensen en markten wil veroveren moet met  sterke content voor meerdere kanalen komen. Het goede nieuws is dat er altijd drie dezelfde kanten aan elk verhaal voor je doelgroep zitten. Als je deze goed op elkaar laat aansluiten, heb je een bron van waardevolle content voor welk middel dan ook. In een goed verhaal komen alle drie kanten duidelijk naar voren.

1. Kies en ken je doelgroep

Kies je doelgroep en weet tegen wie je praat. Wil je onverdeelde aandacht van de directeur, HR-manager of facilitair verantwoordelijke, dan moet je dingen zeggen die voor die persoon van belang zijn. Als je geen kennis hebt van het werkveld, de belangen, risico’s, pijnpunten en behoeften van je doelgroep (buyer persona) dan weet je echt niet genoeg om interessant te zijn. Interesse van je doelgroep begint bij jouw interesse voor hun wereld!

2. Zorg voor duidelijke positionering

Positionering is de plek die je bedrijf inneemt tussen de alternatieven in de markt. Waar zit je: speciale niche in de markt, prettige middenmoter of klein en flexibel? Duidelijke positionering begint bij een heldere kijk, van buiten naar binnen, op de unieke plek in de markt waar je als bedrijf staat. Dan kan je dat ook aan de buitenwereld laten zien. En dat zorgt ervoor dat anderen voor jou kiezen. Heb je behoefte aan een frisse blik?

3. Hanteer een heldere propositie

Je propositie is niet een product of dienst, of een actie. Het is wat je als bedrijf aan toegevoegde waarde levert voor de doelgroep. Toegevoegde waarde in de zin van ‘bijdragen aan het belang van de klant’. Daar zijn dan wel weer producten of diensten voor nodig. Maar die steeds weer het bewijs van je propositie. Bijvoorbeeld: “ZIN biedt bedrijven en bureaus succes in content marketing.”

Op deze wijze zorg je voor content waar de doelgroep zich in herkent, dat zij je bedrijf goed kunnen plaatsen én dat zij zich bewust zijn van de toegevoegde waarde die je te bieden hebt.

footsteps-isp-6037867-447x290
driehoek_kaal_v2