DRIE KANTEN AAN ELK VERHAAL

Als je mensen en markten wilt veroveren moet je met gerichte content voor allerlei kanalen komen. Het goede nieuws is dat er altijd drie kanten aan elk verhaal voor je doelgroep zitten. Als je die goed op elkaar laat aansluiten, heb je een bron van pakkende boodschappen voor welk middel dan ook. Dit is waar het over gaat:

1. Ken je doelgroep

Kies je doelgroep en weet tegen wie je praat. Wil je onverdeelde aandacht van de ondernemer, HR-manager of IT-verantwoordelijke? Dan moet je vragen beantwoorden die voor hem of haar van belang zijn. Dat is lang niet altijd hetzelfde als datgene wat jij zelf graag kwijt wilt. Heb je geen kennis van de pijnpunten, belangen en behoeften van je doelgroep (buyer persona) dan weet je niet genoeg om interessant te zijn. Interesse van je doelgroep begint bij interesse voor je doelgroep!

2. Zorg voor duidelijke positionering

Klanten maken keuzes door alternatieven af te wegen. Positionering is de herkenbare plek in de markt die je inneemt tussen het overige aanbod. Ben je een high end specialist, prettige middenmoter of klein en flexibel? Positionering begint bij een heldere kijk – van buiten naar binnen – op de onvervreemdbare eigen plek in de markt. Als je die hebt, kan je dit ook uitdragen in alle communicatie. Dat maakt dat anderen voor jou kunnen kiezen.

3. Hanteer een heldere propositie

Je propositie is niet een product of dienst, of een actie. Het is wat je als bedrijf voor toegevoegde waarde levert: toegevoegde waarde als in ‘bijdragen aan de belangen van de klant’. Daar zijn dan wel weer producten en diensten voor nodig. Maar die zijn niets anders dan het concrete bewijs van je propositie. Bijvoorbeeld: “ZIN biedt de brandstof voor effectieve online en content marketing.”

Wil je hulp om dit toe te passen binnen jouw organisatie? Met een Incompany Content Workshop krijg je draagvlak van verschillende betrokkenen. En je gaat naar huis met een ingevulde content kalender!

footsteps-isp-6037867-447x290