STERKE CONTENT IN DRIE STAPPEN

Als je in deze tijd mensen en markten wilt veroveren moet je met  sterke content voor alle middelen komen. Er zijn drie essentiële stappen voor het ontwikkelen van een goed verhaal voor je doelgroep. Als je deze goed op elkaar laat aansluiten, heb je een bron van waardevolle content voor welk middel dan ook.

1. Kies en ken je doelgroep

Kies je doelgroep en weet tegen wie je praat. Wil je onverdeelde aandacht van de directeur, HR-manager of facilitair verantwoordelijke, dan moet je dingen zeggen die voor die persoon van belang zijn. Als je geen kennis hebt van het werkveld, de belangen, risico’s, pijnpunten en behoeften van je doelgroep dan weet je echt niet genoeg om interessant te zijn. De I van ‘Interest’ in AIDA staat hier centraal, maar dan wel tweezijdig bedoeld.

2. Zorg voor duidelijke positionering

Positionering is de plek die je bedrijf inneemt tussen de alternatieven in de markt. Omdat de klant moet kiezen, moet hij allereerst je bedrijf kunnen plaatsen. Waar zitten jullie: top van de markt, prettige middenmoter of klein en flexibel? Duidelijke positionering begint bij heel scherp kijken naar wie en wat je écht bent als bedrijf. Dan kan je dat ook duidelijk aan de buitenwereld laten zien. En dat zorgt ervoor dat anderen voor jou kiezen kunnen.

3. Hanteer een heldere propositie

Je propositie is niet een product of dienst, of een actie. Het is wat je als bedrijf aan toegevoegde waarde levert voor de doelgroep. Toegevoegde waarde in de zin van ‘bijdragen aan het belang van de klant’. Daar zijn dan wel weer producten of diensten voor nodig. Maar die steeds weer het bewijs van je propositie. Bijvoorbeeld: “ZIN levert bedrijven en bureaus armslag in communicatie.”

footsteps-isp-6037867-447x290
driehoek_kaal_v2