LinkedIn Content Marketing ESI Eurosilo

Succesvolle LinkedIn content marketing aanpak

Als introvert ingenieursbedrijf dat wereldwijd mammoetsilo’s levert aan basisindustrieën zocht ESI naar mogelijkheden om naamsbekendheid en leads te genereren. Voor de business zijn autoriteitspositie en constante aanwezigheid van groot belang, aangezien de aanloop tot een order kan variëren van vele maanden tot enkele jaren. Eind vorig jaar vond een content marketingsessie plaats met directie en projectleiders. Na aanvankelijk geen idee te hebben, eindigde het kersvers benoemde social team met genoeg content voor vier maanden.

Veel projectmatige stakeholders

Eerdere analyse gaf al aan dat er veel stakeholders bij elk project zijn. Van eindgebruikers, zoals energiebedrijven of chemiebedrijven, tot grote contractors, lokale partners en toeleveranciers. Uit ieder van deze belanghebbenden kunnen leads voortkomen die het begin vormen van een nieuw verkooptraject. Daarnaast is er grote overlap met specialistische vakgebieden zoals materials handling, bulkgoed, process engineering en logistics. De rode draad is specialistische vakkennis en grote verwevenheid om tot een maatwerkoplossing te komen.

Content sessie

Tijdens de content sessie is met het social team van ESI ingezoomd op de doelgroep, de positionering van ESI en de waardepropositie voor deze doelgroep. Tegen wie hebben wij het? Welke plek in de markt nemen wij in? En wat is precies de toegevoegde waarde die moet doorklinken in de boodschappen? Uitgebreide discussie leverde vervolgens voldoende inspiratie aan onderwerpen voor minstens de eerste 4 maanden van 2018. Alle bevindingen zijn vervolgens vastgelegd in een bondig verslag en een content kalender, inclusief inhoudelijk verantwoordelijken.

Continuïteit en viraliteit

Om de drukbezette organisatie te faciliteren schrijft en plaatst ZIN elke week nieuwe updates op de LinkedIn bedrijfspagina. De teamleden delen deze berichten dan weer voorzien van persoonlijk commentaar op hun persoonlijke LinkedIn profiel. Dit levert dan weer spreiding op binnen al hun connecties. Om snel te kunnen schakelen verloopt communicatie met het social team via een daarvoor ingerichte WhatsApp groep.

Ruim 28 duizend weergaven

Door de intensieve betrokkenheid bij projecten reageren relaties van over de gehele wereld. Vaak binnen twee dagen én met onverbloemde promotie van ESI als partner. Dit draagt sterk bij aan de autoriteitspositie en levert namen op van interessante partijen. Van 4 januari tot 27 februari leverde de nieuwe aanpak 28.845 weergaven op met slechts vier updates per maand. Door links naar content op de website levert de LinkedIn strategie meetbare traffic en kunnen we leads genereren met downloads van case studies en whitepapers. En ESI? Die is om. De aanvankelijke scepsis heeft plaatsgemaakt voor enthousiasme en creatieve nieuwe ideeën!

Is deze case herkenbaar en wil je graag meer weten? Neem contact op!