Metakids online campagne

Metakids online campagne gericht op SMS donaties

De landelijke billboard campagne van Metakids, ontwikkeld door Ceci n’est pas un bureau en geplaatst door JC Decaux, krijgt een online vervolg, gekoppeld aan direct doneren via SMS. De Metakids online campagne vloeit voort uit het online marketing plan dat ZIN ontwikkelde. Samen maken we ons sterk tegen een stille ramp in Nederland!

Metabole ziekten de wereld uit

Iedere andere dag sterft er in Nederland een kind aan een metabole ziekte. En dat terwijl het grote publiek hier geen enkele weet van heeft. Stichting Metakids strijdt voor naamsbekendheid en geld voor medisch onderzoek om te zorgen dat deze ernstige ziekten sneller herkend en behandeld worden. Metabole ziekte is een verzamelnaam voor honderden afwijkingen in het metabolisme – ook wel stofwisseling – van het lichaam. Doordat belangrijke bouwstoffen niet op de juiste plek komen, raken kinderen ernstig geestelijk en lichamelijk gehandicapt. De helft van de kinderen met een metabole ziekte overlijdt voor ze achttien zijn.. De missie van Metakids is om in 2045 alle ziekte behandelbaar te krijgen, zodat geen kind er meer aan zal sterven.

Van offline branding naar online conversie

Als kleine fondsenwerver richtte Metakids zich vooral op persoonlijke benadering van stichtingen en grote donateurs zoals de Vriendenloterij. ZIN ontwikkelde een online marketing plan dat Internet als hefboom voor het bereiken van een groter publiek tot doel heeft. Binnenkort gaan wij dit uitrollen met een online extensie van de awareness campagne die als buitenreclame in alle steden in Nederland te zien was. Voortbordurend op de herkenbaarheid, brengen wij de boodschap van de billboards naar de smartphone. Daar kunnen mensen zeer eenvoudig gehoor geven aan de impuls om bij te willen dragen door middel van doneren per SMS.

Online video voor sociale media

Met dank aan reclamebureau Ceci maken wij met videoproducent SKIPP een geanimeerde video van het grafische basisconcept. Door de juiste flow van boodschappen en animatie in het gezicht van het kind geven we boodschap een sterke impact, met als afronding een call to action om direct een vastgesteld klein bedrag te doneren. Dit door simpelweg Meta te sms-en naar de 4333 code voor goede doelen. De video zal campagnematig via Facebook en Instagram ingezet worden. De komende tijd gaan we A/B testen doen om optimale conversie te beoordelen.

Meer weten?

Meer weten over de aanpak, de realisatie of de resultaten? Neem contact op voor meer informatie.