MISSIE

Met ruim 17 jaar ervaring in communicatie blijft verbinden en compleet maken centraal staan als missie van ZIN wanneer je alle randverschijnselen van de business pelt. Missie is niet wát je als organisatie doet, maar echt waaróm je het doet. Zo besloot ik, ergens begin 2000, als toenmalig marketing manager mijn hart te volgen en te doen wat voor mij zin had. Dat was – en is nog steeds – op een zinvolle manier met marketing, communicatie en copywriting bezig zijn.

Inmiddels heb ik enorm veel bedrijven van binnen gezien en CEO’s, marketeers, ondernemers en communicatieprofessionals gesproken. Daarbij geldt dat kloppend maken en verbinden ook voor projectleiding opgaat. Want als één schakel niet mee gaat, is de verbinding weg en loopt het proces vast.

Waar je mij voor kan inschakelen

  • Contentstrategie, beheer en creatie
  • Brainstorms en content sessies
  • Webtekst, websites, landingpages
  • Video’s en animaties
  • Social media inzet en invulling
  • Case studies en nieuwsbrieven
  • Brochures, advertorials en mailings

Digital marketing en content marketing dwingen tot content waarmee je boven de massa uitstijgt. Relevante content die iets toevoegt. Als creatieve content specialist help ik je graag aan sterke inhoud voor web, social en print. Weten hoe dat voor jouw bedrijf werkt? Bel even of mail je vraag.

Veel succes en graag tot ziens!

Bart

VISIE

Verbinding met elke klant ontstaat vanuit de Kern van de zaak. Wanneer door interne of externe veranderlingen de oorspronkelijke gedachte vervaagt, raakt een bedrijf ontworteld en uiteindelijk bedreigd in zijn bestaansrecht. Het Tijdperk van de Klant vraagt om een heldere gedachte die zichtbaar is in de Mensen, Middelen en Methoden. De huidige focus bij veel grote bedrijven op de customer journey heeft hier alles mee te maken.

Wanneer de mensen, middelen en methoden rond de Kern zijn ingevuld, vertaalt zich dat in Producten, Prijzen, Promotie en Plaats. En ja, die traditionele 4P’s zijn inmiddels 4C’s geworden:

  • Customer Solution
  • Cost to the Customer
  • Convenience
  • Communication

De marketingmix en de schil van Mensen, Middelen en Methoden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Want een lompe helpdeskmedewerker of een rigide ERP-systeem maken direct korte metten met de mooiste beloften in je online video of website.

Een goed ingerichte marketingschil leidt tot de Cirkel van Vertrouwen. Dit is waar de omzet en opdrachten vandaan komen. De cirkel van vertrouwen is de verdiende plek van je bedrijf in de Markt. Nog belangrijker: dit is waar believers en ambassadeurs jouw business promoten!

Nieuwe business valt vrijwel nooit uit de blauwe lucht, maar loopt altijd via de Cirkel van Vertrouwen: iemand die een relatie vertelt dat ze bij jouw bedrijf moeten zijn. Investeer in de Cirkel van Vertrouwen en de business groeit. Zo kan het gebeuren dat je succesvol in business bent en toch een verouderde website hebt. Herkenbaar?

HOLISTISCH BUSINESS MODEL

AANPAK

Jarenlange ervaring van ZIN is samengevat in de Content Driehoek. Het is cruciaal om drie kernelementen altijd in beeld te hebben: wie is je doelgroep, wat is je positie in de markt en wat welke waarde (propositie) heb je te bieden? Vervolgens is het zaak om ze zo goed mogelijk op elkaar aan te laten sluiten.

De basis van elke business is de Doelgroep: wat zijn de belangen, uitdagingen, risico’s en de positie van de ‘persona’s’ op wie je je richt? En zeer belangrijk: wat is de missie van de organisatie waarin zij acteren?

Potentiële klanten moeten je bedrijf kunnen plaatsen tussen de alternatieven in de markt: dit is Positionering. Is je positionering niet onderscheidend? Dan zullen zij voor anderen kiezen waar dit wel duidelijk is. Je weet dat je positionering goed is als mensen over je bedrijf zeggen: “Daarvoor moet je bij hen zijn, dat is precies wat zij doen..”

De derde zijde is de Propositie: de betekenis van je producten en diensten voor de doelgroep. Die wordt bepaald door de beleving van de ontvangers. En dát wordt weer bepaald door de mate waarin je de belangen van de persoon en de organisatie dient. Daarvoor moet je dus echt je doelgroep kennen. En zo is het plaatje weer rond.

Als de drie zijden van de content driehoek goed op elkaar aansluiten, ontstaat een eindeloze bron van content voor alle communicatiekanalen. De Content Driehoek wordt ook wel een strategisch business model genoemd. Want wat binnen de drie zijden als Content benoemd wordt, is in feite Toegevoegde Waarde. En dat is de bron van ook jouw business.

ZIN Content Driehoek

driehoek_kaal_v2