MISSIE

Met ruim 18 jaar ervaring in communicatie staat verbinden en compleet maken nog altijd centraal als drijfveer  van ZIN Creatie wanneer je alle randverschijnselen van de business pelt. Missie is niet wát je als organisatie of persoon doet, maar waaróm je het doet. Zo besloot ik, ergens begin 2000, als toenmalig marketing manager mijn hart te volgen en te doen wat voor mij zin had. Dat was – en is nog altijd – op een zinnige manier met marketing, communicatie en schrijven bezig zijn.

Inmiddels heb ik enorm veel bedrijven van binnen gezien en CEO’s, marketeers, ondernemers en communicatieprofessionals gesproken.  Verbinden en kloppend maken gaan daarbij net zo hard op voor de projectbegeleiding als voor de content zelf. Want als één schakel niet meegaat, is de verbinding weg en loopt het proces vast.

Waarvoor je mij kunt inschakelen

  • Content management, creatie en redactie
  • Projectleiding, interim projecten
  • Bedrijfswebsites en landingpages
  • Video’s en animaties
  • Social media inzet en invulling
  • Marketing brainstorms en contentsessies
  • Case studies en nieuwsbrieven
  • Brochures, advertorials en mailings

Communicatie en content marketing dwingen tot content waarmee je een eigen plek verovert en vindbaar bent. Relevante content die waarde biedt. Als content specialist help ik je graag aan pakkende inhoud voor web, social en print. Hoe dat in jouw geval precies werkt? Bel even of mail je vraag.

Veel succes en graag tot ziens!

Bart

VISIE

Waar doen en denken één zijn, is er sprake van authenticiteit. ZIN Creatie hanteert een visie op organisaties die terugvoert  naar de oorspronkelijke drijfveer, de missie of bestaansreden. Vanuit deze Kern van de zaak ontstaat verbinding met alle belanghebbenden, van medewerkers en klanten tot leveranciers en kennispartners. Wanneer door allerlei veranderingen deze oorspronkelijke drijfveer vervaagt, raakt het bedrijf ontworteld en bedreigd in zijn bestaansrecht. Het Tijdperk van de Klant vraagt echter om een aansprekend gedachtegoed dat verankerd zit in de Mensen, Middelen en Methoden. Met gerichte content in de fasen van de customer journey maken we dit zichtbaar voor de buitenwereld.

Zodra mensen, middelen en methoden in staat zijn de Kernwaarde te realiseren, vertaalt zich dat in kenmerkende Producten, Prijzen, Promotie en Plaats. En ja, in online marketing zijn dat de 4 C’s:

  • Customer Solution
  • Cost to the Customer
  • Convenience
  • Communication

De marketingschil en de laag van mensen, middelen en methoden zijn onlosmakelijk verbonden. Een botte helpdeskmedewerker of een rigide ERP-systeem maken namelijk snel korte metten met de mooiste beloften in je online video of website.

De marketingschil is de interface die leidt naar de Cirkel van Vertrouwen: klanten, partners, relaties en ambassadeurs. Dit is waar omzet en new business vandaan komen. De cirkel van vertrouwen is de verdiende plek van je bedrijf in de Markt. Nog belangrijker: dit is waar believers en ambassadeurs jouw business promoten!

Nieuwe business valt vrijwel nooit uit de blauwe lucht, maar loopt bijna altijd via de Cirkel van Vertrouwen: mensen die andere mensen vertellen dat ze bij jouw bedrijf moeten zijn. Investeer in de Cirkel van Vertrouwen en de business groeit. Zo kan het gebeuren dat je succesvol in business bent en toch een verouderde website hebt. Herkenbaar?

VAN KERN NAAR KLANT EN ANDERSOM…

AANPAK

Jarenlange ervaring van ZIN is samengevat in de Content Driehoek. Het is cruciaal om drie kernelementen scherp in beeld te houden: wie is je doelgroep, wat is je positie in de markt en welke waarde (propositie) heb je te bieden? Voor relevante content moeten deze naadloos op elkaar aansluiten.

De basis van iedere business is de Doelgroep: wat zijn de belangen, uitdagingen, risico’s en de positie van de ‘persona’s’ tot wie je je richt? En wat is de missie van de organisatie waarbinnen zij opereren?

Bij een overvloedig aanbod willen potentiële klanten je bedrijf kunnen plaatsen ten opzichte van alle alternatieven: dit is Positionering. Is je positionering niet onderscheidend? Dan zullen zij voor anderen kiezen waar dit wel duidelijk is. Je weet dat je positionering goed is als mensen over je bedrijf zeggen: “Daarvoor moet je bij hen zijn, dat is wat zij doen..”

De derde zijde is de Propositie: de betekenis van je merk en de producten en diensten voor de doelgroep. Die betekenis wordt bepaald door de beleving van elke individuele klant. En dát wordt weer bepaald door de mate waarin je de belangen van de persoon en de organisatie dient. Daarvoor moet je dus echt je doelgroep kennen. En zo is het plaatje weer rond.

Indien de zijden van de content driehoek op elkaar aansluiten, ontstaat een eindeloze bron van content voor alle communicatiekanalen. De Content Driehoek wordt ook wel een strategisch business model genoemd. Want wat binnen de drie zijden als Content benoemd wordt, is in feite Toegevoegde Waarde. En dat is ook de bron van jouw business!

ZIN Content Driehoek

driehoek_kaal_v2