MISSIE

Met ruim 17 jaar ervaring blijft verbinden en compleet maken over als missie van ZIN wanneer je alle randverschijnselen van de business pelt. Missie is niet wat een organisatie doet, maar waarom mensen doen wat ze doen. Zo besloot ik, ergens begin 2000, als toenmalig marketing manager mijn hart te volgen en te doen wat voor mij zin had. En dat was op een zinvolle manier met communicatie en schrijven bezig zijn.

Inmiddels heb ik veel bedrijven van binnen gezien en CEO’s, marketeers, ondernemers en communicatieprofessionals gesproken. Met geweldige creatieven heb ik gewerkt aan de meest uiteenlopende projecten. Verbinding leggen en het geheel kloppend maken geldt vooral ook voor projectleiding. Want als één schakel niet mee gaat, is de verbinding weg en loopt het proces vast.

Waar je mij voor kan inschakelen

  • Communicatieanalyse en strategie
  • Doelgroepgerichte teksten
  • Websites en landingpages
  • Online video’s en animaties
  • Social Media inzet en onderhoud
  • Case studies en nieuwsbrieven

Digital marketing en content marketing vergen steeds meer om content waarmee je boven de massa uitstijgt. Content die iets toevoegt. Als content specialist help ik je graag aan sterke content voor web, social en print. Weten hoe dat voor jouw bedrijf gaat werken? Bel even of mail je vraag.

Veel succes en graag tot ziens!

Bart

Bart Koster

VISIE

Verbinding met de klant ontstaat vanuit de Kern van de zaak. Wanneer de oorspronkelijke gedachte vervaagt, raakt een bedrijf ontworteld en bedreigd in zijn bestaansrecht. Deze tijd vraagt om een heldere gedachte die echt zichtbaar is in Mensen, Middelen en Methoden. De sterke focus bij veel bedrijven op de  customer journey heeft hier alles mee te maken.

Als mensen, middelen en methoden rond de Kern zijn ingevuld, vertaalt zich dat in Producten, Prijzen, Promotie en Plaats de klassieke marketingmix. De marketingmix en de Mensen, Middelen en Methoden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een lompe helpdeskmedewerker of een rigide ERP-systeem maken snel korte metten met de mooiste beloften in je folder of website.

Realisatie van de marketingschil leidt tot de Cirkel van Vertrouwen. Dit is waar omzet en opdrachten vandaan komen. De cirkel van vertrouwen is de verdiende plek van je bedrijf in de Markt.

Nieuwe business valt vrijwel nooit uit de blauwe lucht, maar loopt altijd via de Cirkel van Vertrouwen: een relatie die een relatie vertelt dat ze bij jouw bedrijf moeten zijn. Investeer in de Cirkel van Vertrouwen en de business groeit. Zo kan het best zijn dat je succesvol in business bent en toch een verouderde website hebt. Herkenbaar?

ZIN BUSINESS MODEL

AANPAK

De jarenlange ervaring van ZIN is samengevat in de Content Driehoek. Het is cruciaal om de zijden scherp in beeld te krijgen: wie is je doelgroep, wat is je positie in de markt en wat welke waarde (propositie) heb je te bieden? Vervolgens is het zaak om ze zo goed mogelijk op elkaar aan te laten sluiten.

De basis is de Doelgroep: wat zijn de belangen, de uitdagingen, de risico’s en de positie van de ‘persona’s’ op wie je je richt? En zeer belangrijk: wat is de missie van de organisatie waarin zij acteren?

Potentiële klanten moeten je als bedrijf kunnen plaatsen tussen de alternatieven in de markt: dit is Positionering. Is je positionering niet onderscheidend? Dan zullen zij voor anderen kiezen waar dit wel helder is. Je weet dat je positionering goed is als mensen over je bedrijf zeggen: “Daarvoor moet je bij hen zijn, dat is precies waar zij goed in zijn..”

De derde zijde is de Propositie: de betekenis van je producten en diensten voor de doelgroep. Die wordt bepaald door de ontvangers. En dát wordt weer bepaald door de mate waarin je de belangen van de persoon en diens organisatie dient. Om dat te doen moet je dus echt je doelgroep kennen. En zo is het plaatje weer rond.

Als de drie zijden van de content driehoek goed op elkaar aansluiten, ontstaat een eindeloze bron van content voor alle communicatiekanalen. De Content Driehoek wordt ook wel een strategisch business model genoemd. Want wat binnen de drie zijden als Content benoemd wordt, is in feite Toegevoegde Waarde. En dat is de bron van ook jouw business.

ZIN Content Driehoek

driehoek_kaal_v2