Een bewijs van kunnen bij toonaangevende bedrijven overtuigt het meest voor nieuwe klanten in nieuwe markten. Maar hoe vertel je dat allemaal aan de doelgroep? Welke content heb je nodig als je in gesprek wilt komen met de juiste mensen? Bij Canon Nederland vormde een succesvol project bij een financiële dienstverlener de inzet van een contentgedreven campagne. ZIN Creatie zorgde voor een leiddraad tussen de verschillende disciplines die erbij betrokken waren.

Van content naar contact

Om de specifieke diensten te vertalen naar relevante content gingen we met technische consultants, sales en marketing om tafel. Want iedereen weet veel vanuit zijn positie, maar niemand kan het samenhangend opschrijven. Zo ontwikkelden wij content voor de landingpage, een download met insights en social media posts om de content te pushen. Daarnaast ondersteunen we de sales consultant met DM berichten naar contactpersonen. Een mooie case die van content tot persoonlijk contact gaat.

Sterke business case

Veel financiële dienstverleners zitten ingeklemd tussen legacy systemen en constant veranderende omstandigheden. Bijvoorbeeld de wet- en regelgeving (AVG/GDPR), nieuwe producten of omnichannel communicatie. Dat levert grote beperkingen op en maakt hen kwetsbaar richting de toekomst. De kern van een financieel dienstverlener is echter service en klantgerichtheid. Dat vergt bereikbaarheid, zorgvuldigheid en gepersonaliseerde communicatie naar elke klant. Door het ontsluiten van informatie uit legacy systemen maakt Canon de weg vrij om up-to-date te zijn met de eisen van vandaag en morgen.