DRIE KANTEN AAN ELK VERHAAL

Als je mensen en markten wilt veroveren moet je met gerichte content voor allerlei kanalen komen. Het goede nieuws is dat er altijd drie kanten aan elk verhaal voor je doelgroep zitten. Als je die goed op elkaar laat aansluiten, heb je een bron van pakkende boodschappen voor welk middel dan ook. Dit is waar het over gaat:

1. Ken je doelgroep

Kies je doelgroep en weet tegen wie je praat. Wil je onverdeelde aandacht van de ondernemer, business owner of IT-verantwoordelijke? Dan moet je vragen beantwoorden die voor hem of haar van belang zijn. Dat is lang niet altijd hetzelfde als datgene wat jij zelf graag kwijt wilt. Heb je geen kennis van echte pijnpunten, belangen en behoeften van de doelgroep? Dan weet je niet genoeg om relevant te zijn. Interesse ván je doelgroep begint bij interesse vóór je doelgroep.

2. Zorg voor duidelijke positionering

Klanten maken keuzes door alternatieven af te wegen. Positionering is de herkenbare plek in de markt die je inneemt tussen al het aanbod. Ben je een high end specialist, een krachtige corporate of juist klein en flexibel? (Her)Positioneren begint bij een visie – van buiten naar binnen – op de onvervreemdbare eigen plek in de markt die je inneemt. Als je die scherp in beeld hebt, kan je dat uitdragen in alle communicatie. Dan kunnen anderen daarvoor kiezen.

3. Hanteer een heldere propositie

Je propositie is niet een product of dienst. Het is wat je als bedrijf voor toegevoegde waarde levert: toegevoegde waarde als in ‘bijdrage aan de belangen van de klant’. Daar zijn dan wel weer producten en diensten voor nodig. Maar die zijn niets anders dan het concrete bewijs van je propositie. Bijvoorbeeld: “ZIN Creatie biedt helder inzicht en helpt complexe materie inzetbaar te maken voor marketingproducties en sales activiteiten.”

Wil je dit inzetten in jouw organisatie? Met een Content Sessie realiseer je draagvlak van verschillende betrokkenen. En iedereen gaat naar huis met een ingevulde content kalender!

footsteps-isp-6037867-447x290
driehoek_kaal_v2