Metakids Online

Online Marketing Strategie

Stichting Metakids vecht voor de financiering van onderzoek naar één van de Top 3 doodsoorzaken onder kinderen in Nederland. ZIN ontwikkelt een online marketing strategie die hier een stevige bijdrage aan levert.

Online marketing uitdaging

Hoe kan Internet bijdragen aan meer donaties en sponsorgelden voor Stichting Metakids? Met deze heldere vraag als uitgangspunt ontwikkelen wij voor Stichting Metakids een online marketing strategie voor 2018. Metabole ziekten zijn namelijk slopers. Jonge kinderen raken fysiek en geestelijk gehandicapt en een groot deel van hen zal geen achttien worden. En dat terwijl metabole ziekten, ook wel stofwisselingsziekten, bij het grote publiek vrijwel onbekend zijn.

Online marketing voor naamsbekendheid en donaties

ZIN helpt de mogelijkheden van het internet in te zetten om steun in de strijd tegen deze stille ramp in Nederland te mobiliseren. Na nulmeting, SWOT en evaluatie van de online kanalen bepalen we een overkoepelende strategie, inclusief KPI’s, meetpunten, activaties en content.

Meer weten over internet marketing voor jouw bedrijf? Neem contact op.

Projectleiding website De Verdieping

Voor De Verdieping in Bloemendaal ontwikkelden wij een onderscheidende propositie en vertaalden dat in een nieuwe naam en een nieuwe website. Om de moeizame voortgang in beweging te krijgen nam ZIN de projectleiding voor de nieuwe website van De Verdieping.

Uitdaging

De Verdieping in Bloemendaal is één van de meest complete flexwerkplekken in Haarlem en omstreken. Alleen weet bijna niemand dat terwijl veel duurdere alternatieven op belangstelling en aanwas mogen rekenen.  De nieuwe website is essentieel om aan promotie en naamsbekendheid te kunnen werken. Het aansturen van de verschillende disciplines zoals web-bouw, vormgeving, fotografie en content verliep echter moeizaam. ZIN stapte in het project, kwam met een kenmerkende naam en een onderscheidende propositie en vertaalde dit in conversiegerichte  content.

Slagvaardigheid

Samen met vormgever Marijn van der Wateren van Podivium trokken wij het project vlot en  binnen 1,5 maand klaar staat nu alles om in december live te gaan. Introductie via social media staat als volgende punt op de agenda. Herkenbaar verhaal? Laat je informeren hoe een nieuwe website voor jouw bedrijf aangepakt kan worden.

Meer weten over projectleiding en sterke content voor je website? Klik en stel je vraag of neem contact op.

Animatie video

Voor Ricoh Europe maakten wij met een ongekend korte deadline deze animatie video voor de internationale introductie van Intelligent Whiteboards.

Opdracht

Vertel een technisch complex verhaal op een frisse en energieke manier. Dit was de opdracht voor de animatie video van Ricoh. Vergaderen vanuit meerdere locaties en online tekeningen en schema’s bewerken kan namelijk allemaal. Net als Skypen en mailen via het interactieve touchscreen whiteboard. Daar zit erg veel technische uitleg achter, maar waar ZIN zich op richt is toegevoegde waarde en kernboodschap boven techniek.

Teamwerk

Zeer soepel teamwerk met het team bij de opdrachtgever en de designers van SKIPP Film & Animation maakte dat deze productie binnen een paar weken van eerste bespreking naar online beschikbaarheid op YouTube ging. Binnen enkele maanden scoorde deze animatie video duizenden views.

Weten hoe deze animatie video tot stand is gekomen? Stel hier je vraag of neem contact op

 

Non disclosure agreements grote opdrachtgevers

Deze herfst stormt het niet alleen op straat, maar ook achter de schermen bij ZIN. Voor 2 grote opdrachtgevers gaat ZIN werken op basis van een non disclosure agreement. Gezien de aard en de omvang van de ondersteuning is een waarborg voor vertrouwelijkheid een eis van deze partijen.

Vertrouwelijkheid

Nu is vertrouwelijkheid altijd al één van de pijlers van ZIN geweest, ongeacht welke opdrachtgever dan ook. De eenvoudige reden is dat het belang van de klant de basis van de dienstverlening is. We zijn blij en verheugd en werken inmiddels volop aan nieuwe opdrachten.

Meer weten over vertrouwelijkheid bij content creatie? Stel je vraag hier of neem contact op.

 

Promotiefilm Present Den Helder

Stichting Present Den Helder vroeg ZIN om een korte promotiefilm te maken ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan. Het werd een indrukwekkend verhaal over leed in de buurt dat niemand ziet en waar de stichting een helpende hand biedt met gedreven vrijwilligers. Samen met cameraman en editor Kas van Diepen maakten we een filmportret van mooie mensen, zowel als vrijwilliger als hulpbehoevende. En de noodzaak om de gaten in het sociale vangnet te dichten omdat er anders mensen doorheen vallen. Niet in een arm land, maar gewoon in de buurt in Den Helder.

Nieuwsbrief Polychromal

De relaties van Polychromal Alkmaar houden wij met de Impressions Nieuwsbrief in het Engels, Duits, Spaans, Frans én het Nederlands  op de hoogte. Polychromal is wereldwijd actief als leverancier en producent van aluminium platen waar je met verschillende technieken de mooiste kleuren en spatscherpe teksten in kan drukken. Die zijn dan meteen ook weer- en vandalismebestendig.

Polychromal op FESPA

Tijdens de laatste FESPA in Amsterdam presenteerde Polychromal hun aluminium printer voor de veeleisende productieomgeving. Heel prettig aan aluminium is dat het licht en sterk is, dat het zich uitstekend laat bewerken in allerlei vormen en dat het onderhoudsvrij is. Polychromal begon jaren geleden al aan de ontwikkeling van speciale inkten en platen voor deze toepassing. Nu neemt zij ook ook de ontwikkeling van de DSE Aluprinters voor zijn rekening. En met succes! De aanvragen en plaatsingen vinden inmiddels in verschillende regio in de wereld plaats.

Bekijk hier de website van Polychromal, waar ZIN ook de copy voor schreef.

 

Ook een periodieke nieuwsbrief inzetten? Neem direct contact op.

video-animatie-emotie

Video, animatie en emotie

Video, animatie en film zijn onverslaanbaar in het overbrengen van emotie. Dat geldt absoluut voor de marketing van innovatie en technologie. Rationele onderbouwingen en technische kenmerken zijn slechts een middel om een gevoel te bewerkstelligen. Het gevoel dat het goed zit. Vertrouwen en geloofwaardigheid dus. En sympathie, lees: gunning.

Video is dan ook een onmisbaar onderdeel van online marketing en presentaties. SKIPP Film & Animation merkt een forse groei in de belangstelling van bedrijven. In korte tijd kozen veel nieuwe opdrachtgevers, waaronder één van de grootste pensioenverzekeraars in Nederland, om video’s en animaties te laten maken. Van leaders en grafische animaties tot bedrijfsfilm en casevideo.  “Het gaat niet om techniek, sliders en drones, maar om exact begrijpen wat het verhaal is dat verteld moet worden”, aldus Creative Director Leon Toeset. “Bart Koster zorgt als marketeer en content schrijver dat we dit in huis hebben.” Kijk hier naar het werk van SKIPP Marketing in Motion.

Wil je ook een pakkende video of animatie? Neem direct contact op.

De meest vitale vraag voor marketeers

Het Waarom Der Dingen…

Ooit heb ik tijdens mijn studie geleerd dat ‘Waarom’ een offensieve vraag is. En dat is het ook: waarom zou je dit moeten lezen? Waarom schrijf ik dit nou eigenlijk? ‘Waarom’ confronteert en dwingt tot genadeloze eerlijkheid. Althans als je tot enige vorm van relevantie wilt komen. En dat is waar het vandaag de dag om gaat. Niet voor niets groeide Simon Sinek uit tot de meest besproken leiderschapsdenker door zijn boek ‘Start with the Why’. Niet dat ik het daaruit gehaald heb, maar het geeft wel aan hoe essentieel deze vraag is. Dus, om deze koe maar bij z’n Waarom te vatten: omdat je hier iets waardevols aantreft dat je helpt bij het realiseren van communicatiemiddelen, zou je dit moeten lezen. En ik schrijf dit omdat ik je deelgenoot wil maken van wat ik geleerd heb in brainstormsessies, briefings, kennismakingsgesprekken enzovoorts.

In drie keer ‘Waarom’ naar de kern

Waarom wil ik dat dan? is de vraag die weer een volgende laag aanboort. Als we dan toch ‘genadeloos eerlijk’ zijn: omdat ik zo mijn ervaring kan tonen, mijn ‘thought leadership’ kan onderbouwen zoals dat in modern content jargon heet. En dat is natuurlijk weer goed voor gunning en vertrouwen, waardoor nieuwe relaties kunnen ontstaan – met alle gevolgen van dien. Maar vooral ook omdat ik het eigenlijk een schrijnend gebrek vind dat deze vraag maar flinterdun aan bod komt bij de besteding van serieus veel tijd, geld en moeite. En dat terwijl het een open deur is voor trefzekere insteek en uitvoering van projecten. ‘Waarom’ is zowel het vertrekpunt als de stip op de horizon. Het geeft richting aan lastig te duiden projecten en boodschappen. ‘Waarom zijn die lastig te duiden?’ Omdat – vooral als er verschillende belanghebbenden zijn – de motivaties en doelen dan niet duidelijk zijn. Je probeert dan met hagel te schieten op een ‘moving target’. De vraag die ongrijpbare discussies weer op de grond zet is  dan simpelweg: Waarom  doen we dit nou? De optie om het hele project eenvoudig niet te doen bestaat namelijk ook. Bespaart tijd, geld en moeite. Dat heeft dan wel weer hele andere consequenties… Het besef daarvan levert meteen weer een haarscherpe motivatie op. En dan weten we weer waar we mee bezig zijn. En Wie er Wat moet doen, en Wanneer. Yes! Applaus voor jezelf.

Het elfde gebod: Gij zult communiceren

In de waan van de dag, met uitpuilende mailboxen, meetings en hopeloos groeiende todo-lists, is stilstaan bij het Waarom der Dingen echter wel een luxe. ‘Waarom’ is al een gepasseerd station, en je moet gewoon zorgen dat het gebeurt. Dat heet management. Het elfde gebod in het Tijdperk van De Klant voert de druk om ‘te communiceren’ sterk op. Er moeten blogs komen, white papers, nieuwsbrieven, landing pages, case studies, van alles voor elke stap van de klantreis die uiteindelijk eindigt bij de debiteurenafdeling van je bedrijf. En dus produceren we enorme hoeveelheden content voor steeds meer middelen. Vanuit de uitvoerende disciplines wordt de vitale vraag ‘Waarom’ hard voorbij gelopen door ‘Wat’, al snel gevolgd door ‘Hoe’ en ‘Wanneer’. De vraag waar alles mee begint en eindigt is echter Waarom. Waarom doet het bedrijf wat het doet? Waarom introduceer je een nieuw model, een nieuwe service of een nieuw systeem? Waarom moet de klant daarvoor kiezen? In veel briefings wordt direct afgetrapt met wat er voor nieuws geleverd wordt en wat daarvoor ontwikkeld moet worden: promotiepagina, een video, beursstand, nieuwsbrief, website en ga zo maar door. Slagvaardig als we zijn, duiken we meteen op iets maken, de ‘deliverable’. Maar vanuit communicatieoogpunt moeten dan meestal nog wat ‘Waarom-vragen’ beantwoord worden. De klant wil namelijk maar 1 ding weten: Waarom is dit interessant voor mij? Verbeter je marketing door  vaker ‘Waarom?’ te denken en genadeloos eerlijk antwoord te geven. Want in waarheid schuilt waarde. Jouw waarde, als professional.

 

Toegevoegde waarde begint bij ‘Waarom

Op het kruispunt van het Waarom van je business en het Waarom van de klant, daar zit de hot spot! Hier ontstaat toegevoegde waarde en bijgevolg financiële tegenwaarde. Prijs is alleen een probleem als er geen onderscheidende waarde tegenover staat. Hoe duidelijker het ‘Waarom’ zich in producten, diensten en communicatie manifesteert, hoe aantrekkelijker en herkenbaarder je wordt voor iedereen die deze drijfveer aanspreekt. Dit is volstrekt duidelijk als je het ZIN Businessmodel tot je door laat dringen. We kennen allemaal de iconische voorbeelden van Apple of Tesla. Natuurlijk zijn dit de Prima Dona’s in marketing, maar ook als je raamkozijnen produceert, multifunctionele printers levert of administratieve software ontwikkelt ben je van betekenis in het leven van echte mensen die bereid zijn daarvoor forse facturen te betalen. Als je begrijpt wat die mensen bezielt om dat te doen, weet je wat je waarde is en waarom je bedrijf bestaansrecht heeft. Waarom het er mag zijn dus.

Hoe je al dit moois in pakkende content en heldere boodschappen omzet is weer een heel ander verhaal. Daar ga ik een andere keer weer een fijne blog aan wijden. Wil je graag meer inspiratie, inzichten en frisse kijk op zaken? Schrijf je dan in op ZINSPELINGEN, de nieuwsbrief van ZIN. Die komt niet vaker dan eens per 2 maanden in je mailbox, want ook ik heb een haat-liefde verhouding met mijn todo-list.. Bedankt voor het lezen en heel veel succes!