Nieuwe Ricoh IT Services video

 

Ricoh IT Services

Met de nieuwe Ricoh IT Services video introduceert Ricoh Europe het nieuwe services portfolio voor de corporate IT-omgeving. In een tijd van digitalisering is IT essentieel voor het realiseren van onderscheidend vermogen en een positieve klantbeleving. In 1,5 minuut laten we zien waar het om gaat. En wat Ricoh in huis heeft om transformatie te ondersteunen bij grotere bedrijven en organisaties.

De uitdaging

De uitdaging was om bij een grote hoeveelheid onderliggende informatie de juiste accenten te leggen en de boodschap helder te houden. Daarnaast moest de animatiestijl volledig aansluiten op grafische elementen die eerder voor voor een uitgebreide documentatieset van IT Services ontworpen waren. ZIN ontwikkelde, in nauwe samenwerking het Ricoh-team, concept en script en leverde projectleiding van intake tot productie, reviews en finale oplevering.

 

 

Website Fibonacci live!

Website Fibonacci

De website van Fibonacci Jobs staat live! ZIN Creatie hielp met positionering, propositie en de juiste tone of voice voor kandidaten, werkgevers en adviseurs. De uitdaging was om onder tijdsdruk de juiste boodschappen kort en helder uit te werken. De website vormt het voorportaal naar het intelligente matching platform dat met algoritmes realtime matching levert tussen kenmerken van kandidaten met functies en vacatures. Bekijk de nieuwe website.

Gefaseerde introductie

Het intelligente matching platform heeft grote belangstelling van grootschalige organisaties die onder druk van fusie, overname en transformatie sneller en gerichter hun Human Capital moeten inzetten. Als gedreven startup is Fibonacci ook al volop in gesprek. De website moest daarom zo snel mogelijk live staan om deze eerste fase van de marktintroductie in te gaan. Het platform zal als incompany oplossing bij bedrijven en instellingen geleverd worden.

Fibonacci Algoritmes

Geautomatiseerde en gevalideerde matching biedt een oplossing voor de traag functionerende arbeidsmarkt en de oplopende talentschaarste.  Online matching is niet alleen realtime en gericht op inhoudelijke kenmerken, het is ook objectief en anoniem. Bij elke match worden persoonsgegevens en bedrijfsgegevens pas na goedkeuring bekend gemaakt. De naam van het platform is ontleend aan de wiskundige reeks van Fibonacci.

https://vanderveenconsult.nl/

Website VanderVeenConsult live!

Interactieve website

Voor VanderVeenConsult leverde ZIN de redactie en teksten voor de nieuwe interactieve website. Deze is in overleg met ontwerpbureau Indrukwekkend ontwikkeld. VanderVeenConsult adviseert woningcorporaties bij het aanbesteden en inzetten van onderhoudswerk aan tienduizenden woningen in Nederland. Kennis ontsluiten voor een kennisintensieve branche was het uitgangspunt. Bekijk direct de website!

Storytelling, kennis en cases

Door de stap naar een online nieuwsbrief, lag vervanging van de verouderde website voor de hand. Voor consultant Sytze Van der Veen was het echter een onmogelijke opgave om decennia aan expertise hanteerbaar en leesbaar in pakkende verhalen om te zetten. Tijdens inventarisatiegesprekken bleek dat het ter beschikking stellen van kennis en ervaring van grote waarde is voor de doelgroep. ZIN ontwikkelde in samenspraak met de opdrachtgever en ontwerpbureau Indrukwekkend een structuur en paste storytelling toe in persoonlijke colums, kennisgerichte content en case studies van grote projecten.

Downloads en interactieve scan tool

Het ontsluiten van kennis wordt ondersteund met downloadable content zoals een model voor UAV-GC vraagspecificatie of een realtime Onderhouds Scan Tool. Bezoekers kunnen met de Onderhoud Scan Tool een score krijgen voor de stand van het onderhoud, gebaseerd op financiële en organisatorische factoren. In de komende tijd zal er meer downloadable informatie beschikbaar gemaakt worden.

De Verdieping

Website en Facebook De Verdieping Bloemendaal live

Website en Facebook De Verdieping Bloemendaal live

De nieuwe website en Facebookpagina van De Verdieping staan inmiddels live! Jarenlang was De Verdieping het best bewaarde geheim van Bloemendaal. En dat terwijl De Verdieping in Hofstede Sparrenheuvel de meest complete faciliteiten biedt voor professionals die een serieuze flexwerkplek zoeken. ZIN werd gevraagd om de content te ontwikkelen en het vastgelopen proces vlot te trekken, en dat is gelukt! Bekijk hier de website.

Verbindende Schakel

Ogenschijnlijk gaat het bij de ontwikkeling van een website alleen maar om een slim pakket om de site te bouwen. De praktijk leert echter dat er meer bij komt kijken. Er moeten namelijk allerlei verschillende disciplines samenwerken om één sluitend geheel te realiseren. En daar gaat het mis, zoals ook bij De Verdieping bleek uit de slepende procesgang van bijna een jaar. Als de technische mogelijkheden van de back-end niet aansluit bij het grafisch ontwerp leidt dat tot lastige keuzes. En als er geen mooi beeldmateriaal is, geeft dat geen goede uitstraling. ZIN trad op als verbindende schakel om tekst, fotografie, video, vormgeving en techniek op één lijn te krijgen. Dat vergt sturend vermogen om knopen te hakken en de uitrol te bewaken.

Positionering en sociale media

Flexwerken is tegenwoordig mogelijk in elke lunchroom die graag meer bezetting wil in de stille uren. Daarnaast zijn er allerlei bruisende broedplaatsen in fabriekspanden en ex-hoofdkantoren. Te midden van dit aanbod biedt De Verdieping, zoals de naam zegt, ruimte om je in alle rust te verdiepen in je projecten en klanten te ontvangen. De positionering is  ‘home at work’ voor de flexibele professional. Deze positionering wordt geladen via de nieuw opgezette Facebookpagina die eveneens onder het content beheer van ZIN valt.

Nieuwe website?

Worstel jij ook met content, ontwerp en realisatie van de website? Zorg dat het geen oeverloos project wordt. Vraag ZIN om pakkende content en slagvaardige begeleiding.

Website SKIPP Marketing in Motion

Nieuwe website SKIPP Marketing in Motion

Met nieuwe website positioneert SKIPP Marketing in Motion zich duidelijk als full service communicatiepartner. Aanleiding is de toenemende vraag van grote opdrachtgevers naar ondersteuning van marketingvraagstuk tot concept, script en productie. ZIN ontwikkelde krachtige nieuwe content, gericht op de zakelijke markt.

Kort en krachtig

Lange teksten zijn goed voor de SEO, maar zijn al snel reden om te vertrekken voor de scannende bezoeker. Daarom is de manier van aanspreken bondig, direct en open. Dit past ook bij het profiel van SKIPP als nuchter, maar gedreven club van makers en bedenkers. Voor veel relaties in de zakelijke markt is SKIPP een partner in marketingcommunicatie. Daarom is ook de voorgaande tagline ‘Film & Animation’ vervangen door ‘Marketing in Motion’. Bekijk de nieuwe website van SKIPP Marketing in Motion

Content marketing, design en livestream

De groei van de laatste jaren maakt dat SKIPP een breed aanbod van diensten heeft ontwikkeld. Op het gebied van content marketing zijn online video en animatie essentieel. Daarnaast zijn ook graphic design en livestream sterk in opkomt voor opdrachtgevers die graag snel willen kunnen schakelen met één full service partner. Als communicatiepartner ondersteunt ZIN de projectmatige en inhoudelijke kant van producties.

Metakids online campagne

Metakids online campagne gericht op SMS donaties

De landelijke billboard campagne van Metakids, ontwikkeld door Ceci n’est pas un bureau en geplaatst door JC Decaux, krijgt een online vervolg, gekoppeld aan direct doneren via SMS. De Metakids online campagne vloeit voort uit het online marketing plan dat ZIN ontwikkelde. Samen maken we ons sterk tegen een stille ramp in Nederland!

Metabole ziekten de wereld uit

Iedere andere dag sterft er in Nederland een kind aan een metabole ziekte. En dat terwijl het grote publiek hier geen enkele weet van heeft. Stichting Metakids strijdt voor naamsbekendheid en geld voor medisch onderzoek om te zorgen dat deze ernstige ziekten sneller herkend en behandeld worden. Metabole ziekte is een verzamelnaam voor honderden afwijkingen in het metabolisme – ook wel stofwisseling – van het lichaam. Doordat belangrijke bouwstoffen niet op de juiste plek komen, raken kinderen ernstig geestelijk en lichamelijk gehandicapt. De helft van de kinderen met een metabole ziekte overlijdt voor ze achttien zijn.. De missie van Metakids is om in 2045 alle ziekte behandelbaar te krijgen, zodat geen kind er meer aan zal sterven.

Van offline branding naar online conversie

Als kleine fondsenwerver richtte Metakids zich vooral op persoonlijke benadering van stichtingen en grote donateurs zoals de Vriendenloterij. ZIN ontwikkelde een online marketing plan dat Internet als hefboom voor het bereiken van een groter publiek tot doel heeft. Binnenkort gaan wij dit uitrollen met een online extensie van de awareness campagne die als buitenreclame in alle steden in Nederland te zien was. Voortbordurend op de herkenbaarheid, brengen wij de boodschap van de billboards naar de smartphone. Daar kunnen mensen zeer eenvoudig gehoor geven aan de impuls om bij te willen dragen door middel van doneren per SMS.

Online video voor sociale media

Met dank aan reclamebureau Ceci maken wij met videoproducent SKIPP een geanimeerde video van het grafische basisconcept. Door de juiste flow van boodschappen en animatie in het gezicht van het kind geven we boodschap een sterke impact, met als afronding een call to action om direct een vastgesteld klein bedrag te doneren. Dit door simpelweg Meta te sms-en naar de 4333 code voor goede doelen. De video zal campagnematig via Facebook en Instagram ingezet worden. De komende tijd gaan we A/B testen doen om optimale conversie te beoordelen.

Meer weten?

Meer weten over de aanpak, de realisatie of de resultaten? Neem contact op voor meer informatie.

LinkedIn Content Marketing ESI Eurosilo

Succesvolle LinkedIn content marketing aanpak

Als introvert ingenieursbedrijf dat wereldwijd mammoetsilo’s levert aan basisindustrieën zocht ESI naar mogelijkheden om naamsbekendheid en leads te genereren. Voor de business zijn autoriteitspositie en constante aanwezigheid van groot belang, aangezien de aanloop tot een order kan variëren van vele maanden tot enkele jaren. Eind vorig jaar vond een content marketingsessie plaats met directie en projectleiders. Na aanvankelijk geen idee te hebben, eindigde het kersvers benoemde social team met genoeg content voor vier maanden.

Veel projectmatige stakeholders

Eerdere analyse gaf al aan dat er veel stakeholders bij elk project zijn. Van eindgebruikers, zoals energiebedrijven of chemiebedrijven, tot grote contractors, lokale partners en toeleveranciers. Uit ieder van deze belanghebbenden kunnen leads voortkomen die het begin vormen van een nieuw verkooptraject. Daarnaast is er grote overlap met specialistische vakgebieden zoals materials handling, bulkgoed, process engineering en logistics. De rode draad is specialistische vakkennis en grote verwevenheid om tot een maatwerkoplossing te komen.

Content sessie

Tijdens de content sessie is met het social team van ESI ingezoomd op de doelgroep, de positionering van ESI en de waardepropositie voor deze doelgroep. Tegen wie hebben wij het? Welke plek in de markt nemen wij in? En wat is precies de toegevoegde waarde die moet doorklinken in de boodschappen? Uitgebreide discussie leverde vervolgens voldoende inspiratie aan onderwerpen voor minstens de eerste 4 maanden van 2018. Alle bevindingen zijn vervolgens vastgelegd in een bondig verslag en een content kalender, inclusief inhoudelijk verantwoordelijken.

Continuïteit en viraliteit

Om de drukbezette organisatie te faciliteren schrijft en plaatst ZIN elke week nieuwe updates op de LinkedIn bedrijfspagina. De teamleden delen deze berichten dan weer voorzien van persoonlijk commentaar op hun persoonlijke LinkedIn profiel. Dit levert dan weer spreiding op binnen al hun connecties. Om snel te kunnen schakelen verloopt communicatie met het social team via een daarvoor ingerichte WhatsApp groep.

Ruim 28 duizend weergaven

Door de intensieve betrokkenheid bij projecten reageren relaties van over de gehele wereld. Vaak binnen twee dagen én met onverbloemde promotie van ESI als partner. Dit draagt sterk bij aan de autoriteitspositie en levert namen op van interessante partijen. Van 4 januari tot 27 februari leverde de nieuwe aanpak 28.845 weergaven op met slechts vier updates per maand. Door links naar content op de website levert de LinkedIn strategie meetbare traffic en kunnen we leads genereren met downloads van case studies en whitepapers. En ESI? Die is om. De aanvankelijke scepsis heeft plaatsgemaakt voor enthousiasme en creatieve nieuwe ideeën!

Is deze case herkenbaar en wil je graag meer weten? Neem contact op! 

 

Coole 3D product animatie

Nieuwe 3D animatie voor Ricoh Europe

Deze 3D animatie maakten wij voor de Europese introductie van een serie multifunctionele printers van Ricoh. Zo konden we voorafgaand aan de lancering, zonder fysiek product, al een introductievideo maken.

Hoe werkt 3D animatie?

Dat er geen fysiek product nodig is levert wel een creatieve uitdaging op: je moet alles nabootsen om een vloeiende virtuele werkelijkheid te creëren. Dat vereist niet alleen sterke motion designer vaardigheden, maar vooral ook een goed script en een scherp oog voor details.

Hoe laten we het product verschijnen? Hoe beweegt de ‘camera’? Welk licht komt van welke kant en hoe verandert dat in de beweging als we in- en uitzoomen? En dit dan synchroon met het verloop van scenes die producteigenschappen presenteren. De eerste stap is een creatief concept waar een op de tijdlijn uitgewerkt script uit volgt.

Vervolgens wordt het object volledig in 3D opgebouwd. Te beginnen met basisvormen die later van gedetailleerde vorm, kleur en textuur worden voorzien. Als alles eenmaal in de 3D software zit, kan je er alles mee doen: draaien, omkeren, in- en uitzoomen enzovoorts. Vervolgens zijn de diverse acties geanimeerd. Daarnaast hebben we in een aparte laag de teksten en de schermwisselingen in het touchscreen panel ondergebracht. Hierdoor kunnen deze in de post-productie gewijzigd worden zonder dat de hele animatie opnieuw gerenderd moet worden.

De laatste fase is het renderen: ruim 100 uur, verdeeld over vier zware computers, voor anderhalve minuut animatie! Maar het resultaat is dan ook echt super cool.

Wil je graag meer weten over dit project? Vragen staat vrij. Neem contact op.