Leadgenererende content voor Kiwa

>Hoe zorg je dat de zondvloed aan zonneparken in Nederland duurzaam verantwoord beheerst wordt? Door middel van gecertificeerde Nature Inclusive Solar Parks (NISP). Met een content marketing campagne van marketingbureau Prospex werft Kiwa leads voor certificeringstrajecten.

Kiwa is een van de grootste certificeringsinstanties in Nederland met een historie in onder andere de agrarische sector, de bouw- en energiesector, voeding, drinkwaterindustrie en gezondheidszorg. Vanuit haar expertise zorgde Kiwa voor de vertaling het NISP concept van adviesbureau LeafTeasers in een krachtig instrument voor realisatie: de NISP Tool. De tool biedt opdrachtgevers en bouwers een blauwdruk voor de ontwikkeling van een verantwoord zonnepark. Gebaseerd op de NISP Tool ontwikkelde Kiwa een specifieke richtlijn voor certificering, de 11007. Zo is gewaarborgd dat de juiste stappen en methoden gebruikt worden voor een geslaagde certificering.

Waarom Nature Inclusive Solar Parks?

De snelle opkomst van zonneparken in Nederland leidde tot zoveel weerstand dat een motie in de tweede kamer werd ingediend en er een gedragscode werd opgesteld door de zonne-energiesector, ontwikkelaars, omwonenden en milieu-instanties. Hoe zorg je dat hectares vol zonnepanelen geen onherstelbare schade aan de natuur aanrichten? Hoe ga je om met de beperkte openbare ruimte in Nederland? Nature Inclusive Solar Parks bieden een oplossing met zonneparken waarin de belangen van alle partijen gewaarborgd zijn.

Boeren Landschap

Bij leadgeneratie voor certificeringstrajecten van Nature Inclusive Solar Parks zijn een whitepaper en blogs de meest geschikte content om aandacht en interesse te wekken. Een duimdikke stapel technische informatie en een uitgebreide sessie bij Kiwa in Rijswijk vormde de basis voor het schrijven van de whitepaper. Voor de blogs sprak ik met certificerings engineer Bas van Galen.

“Net als windmolens, vergen zonneparken veel meer ruimte dan conventionele energietechnologie. En ruimte is nou net iets waar wij in Nederland niet heel veel van hebben. Het is belangrijk om dit op de radar van gemeenten te krijgen zodat zij er klaar voor zijn.”

De campagne is gericht op beslissers en belanghebbenden in de markt. De uitdaging is om de relevantie voor doelgroepen met uiteenlopende belangen te belichten. Boeren zoeken naar alternatieven voor steeds lastiger aanwending van hun grond, bouwers willen rendabele projecten, omwonenden willen behoud van landschappelijke waarde, maar energiemaatschappijen willen groeien met fossielvrije energie. En gemeenten moeten alles afwegen om een aantrekkelijke regio voor burgers én bedrijven te waarborgen!

Naar verwachting gaat de campagne eind februari live, met de whitepaper als gated content. Blogs en LinkedIn posts trekken bezoekers naar de hiervoor opgezette landingspagina op de Kiwa site. Het opvolgen van leads vindt daarna vanuit Kiwa plaats.

Samenwerken aan leadgenererende content?

VERTEL EENS MEER OVER JE PROJECT

Je wilt weten of ik je kan helpen? Of ik ervaring heb met jouw type business en hoe je de juiste content toepast in de klantreis naar het eerste contact? Er zijn natuurlijk allerlei vragen die opkomen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.