Vijf stappen voor slagvaardige producties

Wat je wilt is goed resultaat binnen de planning en afgestemde kosten. Daar hanteer ik een aanpak voor die ontstaan is uit de praktijk met allerlei klanten in verschillende markten. De basis bestaat uit vijf stappen. Met name de Debriefing wordt als zeer effectief beschouwd door opdrachtgevers.

5 stappen

Stap 1. Briefing en brainstorm

We gaan om tafel, bespreken de aangereikte informatie en stellen uitgebreid vragen over en weer. Het doel is helderheid en consensus. Bij voorkeur zijn eindbeslissers bij de aftrap aanwezig zodat zeker is dat iedereen hetzelfde voor ogen heeft.

Stap 2. Debriefing

Ik geef puntsgewijze terugkoppeling van wat ik begrepen heb in een Debrief. Dit gaat over doel, doelgroep, verkoopproces, pijnpunten, insteek, kernargument, tone-of-voice, planning en meer. Zo kan je zien of alles wel goed is overgekomen. Na aanpassing en correctie is de Debrief het gezamenlijke vertrekpunt.

Stap 3. Inlezen en uitwerken

De uitwerking start met het verzamelen en bestuderen van alle aangeleverde informatie. Dekt het de lading van de Debrief? Sluit het aan op de wereld van de klant? Zo niet, dan neem ik contact op. Bij Case Studies hou ik interviews op locatie. Daar kan ook een professionele fotosessie bij, zodat beeld en boodschap bij elkaar passen.

Stap 4. Proeflezen en aanpassing

De eerste versie is in feite de zoveelste draft versie. Alle weggegooide versies bevatten alternatieve aanvliegroutes en uitprobeersels. Daardoor zijn eventuele aanpassingen vaak snel door te voeren. In alle redelijkheid streef ik naar twee correctieronden. Als er meer nodig is, is er meestal iets anders aan de hand of wijken we af van de Debrief.

Stap 5. Finale versie

Via de vijf stappen gaan we samen door het proces. Dat zorgt voor een finale versie op die op maat geschreven is voor het gewenste middel van je sales funnel. Van website of landingspagina tot blog of nieuwsartikel. Dan kan je snel verder om campagnes en acties in de markt te zetten.

Meer weten over hoe wij kunnen samenwerken?

VERTEL EVEN MEER EN STEL JE VRAGEN

Hoe zou deze werkwijze in jouw geval uitpakken? Wat als er een erg krappe deadline is? Hoe zorg je dat iedereen meewerkt? Voor elke oplossing zijn er weer nieuwe vragen die opdoemen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.

LATEN WE PRATEN