De strategie achter positionerende content

Als je mensen en markten wilt veroveren moet je met sterke content komen voor verschillende kanalen. Het goede nieuws is dat er drie kanten aan elk verhaal zitten. Die maken dat je relevant, authentiek en onderscheidend bent. Als deze drie goed op elkaar sluiten heb je een eindeloze bron van content voor elk middel en elk kanaal. De Content Driehoek tot leven brengen is wat ik doe voor klanten.

1. Doelgroep

De basis van elke business zijn klanten. Je doelgroep kiezen én kennen is essentieel. Wat is het belang en de verantwoording van het type functionaris tot wie je je richt? Heb je wel te maken met de MAN: Money, Authority, Need? Wat is het bestaansrecht van de organisatie waarin zij werken? Welke druk oefent de markt uit op het bedrijf? Met deze kennis kunnen we hen aanspreken en connectie maken. Interesse voor jou begint bij interesse van jou. Aandacht en interesse voor de werkelijkheid van je doelgroep.

2. Positionering

Potentiële en bestaande klanten willen je bedrijf kunnen plaatsen ten opzichte van de alternatieven in de markt. Is je positionering niet duidelijk? Dan kiezen zij voor anderen waar dit wel duidelijk voor hen is. Positioneren begint bij zelfkennis en visie op een rechtmatige plek in de markt. Als we dat goed in beeld hebben, kunnen we het uitdragen. En kan je gekozen worden door mensen die jou zien zitten.

3. Propositie

Je propositie is wat je als bedrijf onmiskenbaar toevoegt aan de activiteiten van de klant. Het is in één krachtige zin de belofte die je waarmaakt met producten en diensten. Een goede propositie verbindt jouw kerncompetentie met het belang van de klant. En zo zijn we weer terug bij het kiezen en kennen van de doelgroep als basis van de Content Driehoek. Maar ook bij het hart van het Branding Model.

Herkenning in de markt

Binnen de kaders van de Strategische Content Driehoek ontstaat zinvolle inhoud, dus relevante waarde voor wie jij als beste bedienen kan vanuit jouw eigen domein en glasheldere propositie:

  • De klant voelt zich herkend en aangesproken.
  • Heeft een helder beeld van de onderscheidende positie van je bedrijf.
  • Begrijpt en onderschrijft de waarde je biedt.

De drie zijden van de Content Driekhoek zijn vitale bouwstenen voor geloofwaardigheid en vertrouwen in blogs, websites, nieuwsartikelen, je product- of bedrijfsvideo, presentaties, white papers, foldermateriaal en meer!

Meer weten over de content driehoek?

VERTEL EVEN MEER EN STEL JE VRAGEN

Hoe zou de Content Driehoek in jouw geval ingevuld moeten worden? Wat als er over alle drie kanten geen duidelijkheid is? Hoe zorg je voor draagvlak? Voor elke oplossing zijn er weer nieuwe vragen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.