Drie elementen van sterke content

Als je mensen en markten wilt veroveren moet je met sterke content komen voor meerdere kanalen. Het goede nieuws is dat er drie zijden aan elk verhaal zitten. Die maken dat je relevant, authentiek en onderscheidend bent. Als deze drie zijden goed op elkaar sluiten heb je een eindeloze bron van content voor elk middel en elk kanaal. De Content Driehoek tot leven brengen is wat ik doe voor klanten.

Content Driehoek

1. De doelgroep

De basis van elke business zijn klanten. Je doelgroep kiezen én kennen is essentieel. Wat is het belang en de verantwoording van het type functionaris tot wie je je richt? Is het wel de MAN: Money, Authority, Need? Wat is het bestaansrecht van de organisatie waarin zij werken? Welke druk uit de markt ligt er op het bedrijf? Met deze kennis kunnen we hen aanspreken en connectie maken. Interesse voor jou begint bij interesse van jou. Aandacht en interesse voor de werkelijkheid van je doelgroep.

2. De positionering

Potentiële en bestaande klanten willen je bedrijf kunnen plaatsen ten opzichte van de alternatieven in de markt. Is je positionering niet duidelijk? Dan kiezen zij eerder voor anderen waar dit voor hen wel duidelijk is. Positioneren begint bij zelfkennis en visie op een eigen plek in de markt. Als we dat in beeld hebben, kunnen we het uitdragen. Dan kan je gekozen worden door de juiste klanten.

3. De propositie

Je propositie is wat je als bedrijf toevoegt aan de activiteiten van de klant. Het is in één zin de krachtige belofte die je waarmaakt met producten en diensten. Een goede propositie verbindt jouw kerncompetentie met het belang van de klant. En zo zijn we weer terug bij het kiezen en kennen van de doelgroep als basis van de Content Driehoek. Maar ook bij het hart van het Merkmodel.

Herkenning in de markt

Binnen de kaders van de Content Driehoek ontstaat zinvolle inhoud:

  • De klant voelt zich herkend en aangesproken;
  • heeft een helder beeld van de onderscheidende positie van je bedrijf; 
  • en begrijpt welke waarde je biedt.

De drie zijden van de Content Driekhoek bieden onmisbare bouwstenen voor jouw blogs, website, nieuwsartikelen, product- of bedrijfsvideo, presentaties, white papers, foldermateriaal en meer.

Meer weten over de content driehoek?

VERTEL EVEN MEER EN STEL JE VRAGEN

Hoe zou de Content Driehoek in jouw geval ingevuld moeten worden? Wat als er over alle drie kanten geen duidelijkheid is? Hoe zorg je voor draagvlak? Voor elke oplossing zijn er weer nieuwe vragen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.

LATEN WE PRATEN