Drie elementen van sterke content

Als je mensen en markten wilt veroveren moet je met sterke content komen voor meerdere kanalen. Het goede nieuws is dat er drie zijden aan elk verhaal zitten. Die maken dat je relevant, authentiek en onderscheidend bent. Als deze drie zijden goed op elkaar sluiten heb je een eindeloze bron van content voor elke middel. De Content Driehoek is de kern van wat ik doe.

Content Driehoek

1. De doelgroep

De basis van elke business zijn klanten. Je doelgroep kennen is essentieel. Wat is het persoonlijk belang en de verantwoording van de contactpersonen tot wie je je richt? Wat is de drijfveer en het bestaansrecht van de organisatie waarin zij werken? Welke druk uit de markt ligt er op het bedrijf? Met deze kennis kunnen we mensen aanspreken en connectie maken. Interesse voor jou begint bij interesse van jou. Aandacht en interesse voor de wereld van je doelgroep.

2. De positionering

Potentiële en bestaande klanten willen je bedrijf kunnen plaatsen ten opzichte van de alternatieven in de markt. Is je positionering niet duidelijk? Dan kiezen zij eerder voor anderen waar dit voor hen wel duidelijk is. Positioneren begint bij zelfkennis en visie op een eigen plek in de markt. Als we dat in beeld hebben, kunnen we het uitdragen. Dan kan je gekozen worden door de juiste klanten.

3. De propositie

Je propositie is wat je als bedrijf toevoegt aan de activiteiten van de klant. Het is in één zin de krachtige belofte die je waarmaakt met producten en diensten. Een goede propositie verbindt jouw kerncompetentie met het belang van de klant. En zo zijn we weer terug bij het kiezen en kennen van de doelgroep als basis van de Content Driehoek. Maar ook bij het hart van het Merkmodel.

Herkenning en erkenning

Binnen de kaders van de Content Driehoek ontstaat zinvolle inhoud. De klant voelt zich herkend en aangesproken, heeft een helder beeld van de onderscheidende positie van je bedrijf en begrijpt welke waarde je biedt. Deze drie elementen zijn bouwstenen voor blogs, website, nieuwsartikelen, product- of bedrijfsvideo, presentaties, white papers, foldermateriaal en meer.

Meer weten over de content driehoek?

VERTEL EVEN MEER EN STEL JE VRAGEN

Hoe zou de Content Driehoek in jouw geval ingevuld moeten worden? Wat als er over alle drie kanten geen duidelijkheid is? Hoe zorg je voor draagvlak? Voor elke oplossing zijn er weer nieuwe vragen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.

LATEN WE PRATEN