Social Proof met sterke case studies

Vooruitstrevende techniek en innovatie zijn natuurlijk prachtig. Alleen zoekt de potentiële klant naar bewezen oplossingen bij bestaande bedrijven in vergelijkbare omstandigheden. Daarom ontwikkelt Canon een reeks nieuwe case studies voor onder andere de maakindustrie, logistiek en onderwijs.

Als innovatief technologiebedrijf is voor Canon het geregeld introduceren van nieuwe hardware, software en diensten een belangrijk deel van de marktbenadering. De uitdaging is om binnen de overal aanwezige digitale transformatie een onderscheidende positie in te nemen en een eigen domein te claimen. In de zakelijke markt is dit voor Canon documentlogistiek en informatiemanagement.

Geloofwaardigheid en vertrouwen

Technologie is zowel een glazen plafond als een succesfactor van bedrijven geworden. Overstappen op (informatie)technologie die ingrijpt in processen en systemen heeft grote impact op de interne organisatie, klanten en leveranciers. Daarom is geloofwaardigheid en vertrouwen bij de DMU van mogelijke klanten essentieel. Dat bouw je alleen op door een consistente bewijsvoering. Met case studies bouwt Canon aan een portfolio van bewezen oplossingen. Deze worden succesvol ingezet bij verkooptrajecten en het ontwikkelen van kansrijke marktsegmenten.

Case studie Canon

De kracht van de case study is dat je de klant aan het woord laat vanuit zijn eigen context en de concrete dagelijkse praktijk. Hiervoor ga ik geregeld op pad om, gewapend met inhoudelijke kennis, uitgebreid te praten met projectleiders en management in de meest uiteenlopende organisaties.

“Een aantal beheertaken besteden wij volledig uit aan Canon. Hierdoor hebben wij veel meer vrijheid om ons op onze kerntaken te richten. De intensieve samenwerking leidt steeds weer tot innovaties en nieuwe concepten die ons voorop in de markt houden!”

Op dit moment werk ik aan case studies op het gebied van documentlogistiek in grootschalige onderwijsomgevingen, process management in farmacie en high-end projectoren in technisch-wetenschappelijk onderwijs. Ik functioneer als spil tussen klant, interne opdrachtgever en creatieve disciplines. Mijn taakopvatting is te zorgen dat het proces van intake, interview en uitwerking tot revisie en oplevering soepel verloopt. Uiteindelijk gaat het om slagvaardigheid en effectiviteit voor business developers en marketeers, zodat zij leads kunnen genereren en goed referentiemateriaal voor verkooptrajecten hebben.

Ook belangstelling voor een case studie?

VERTEL ME MEER OVER JE PROJECT

Welke informatie is er nodig en hoe gaat het in zijn werk? Wat is essentieel voor een geslaagde case study? Bij het ontwikkelen van case studies zijn er allerlei vragen. Daar is helemaal niks mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.

LATEN WE PRATEN