Vijf projectstappen

Wat je wilt is goed resultaat binnen de planning en afgestemde kosten. Daarvoor hanteer ik een aanpak in vijf stappen, ontstaan uit de praktijk met klanten in verschillende markten. Met name de Debriefing wordt als zeer effectief beschouwd door opdrachtgevers.

5 stappen

Stap 1. Briefing en brainstorm

We gaan om tafel, bespreken de aangereikte informatie en stellen uitgebreid vragen over en weer. Het doel is helderheid en consensus. Bij voorkeur zijn beslissers en veto-houders bij deze kick-off sessie aanwezig zodat zeker is dat iedereen hetzelfde voor ogen heeft.

Stap 2. Debriefing

Je krijgt een puntsgewijze terugkoppeling van wat ik begrepen heb in de Debrief. Die gaat over doel, doelgroep, verkoopproces, pijnpunten, insteek, kernargument, tone-of-voice, planning en meer. Zo kan je zien of alles wel goed is overgekomen. Na correctie en goedkeuring is de Debrief het gezamenlijke vertrekpunt.

Stap 3. Creatie

Alle projecten beginnen met het verzamelen en bestuderen van de aangeleverde informatie. Dekt het de lading van de Debrief? Is het consistent en zitten er geen gaten in de beeldvorming richting de doelgroep? Dan volgt de inhoudelijke uitwerking, de strategische insteek en tekstdelen, op maat van het middel. Bij nieuw te ontwikkelen middelen stuur ik fotografie, design, video en drukwerk aan of werk ik in teamverband met specialisten van marketingbureaus.

Stap 4. Review

De eerste versie voor review is het resultaat van heel veel keuzes uit allerlei opties. Daardoor zijn eventuele aanpassingen snel door te voeren. Ik ga uit van maximaal twee correctierondes, maar het doel is in één keer raak. Voor wat tekstuele inhoud betreft gebeurt dat, op een woordje links of rechts na, meer dan eens. Door naar de volgende stap: layout/design en weer review.

Stap 5. Finale versie

Via deze vijf stappen gaan we samen door het proces. Dat zorgt voor een finale versie op maat van het gewenste middel voor de marketing funnel. Van complete website tot social post of nieuwsartikel. Zo kan je slagvaardig acties uitrollen om business te ontwikkelen, het echte doel van onze samenwerking.

Weten hoe wij kunnen samenwerken?

VERTEL EENS MEER EN STEL JE VRAGEN

Hoe zou deze werkwijze in jouw geval uitpakken? Wat als er een erg krappe deadline is? Hoe zorg je dat iedereen meewerkt? Voor elke oplossing zijn er weer nieuwe vragen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer!