De strategie achter sterke content

Als je mensen en markten wilt veroveren moet je met sterke content komen voor verschillende kanalen. Het goede nieuws is dat er drie kanten aan elk verhaal zitten die maken dat je relevant, authentiek en onderscheidend bent. Als deze drie goed op elkaar sluiten, heb je een eindeloze bron van content voor elk middel en elk kanaal. De Content Driehoek tot leven brengen is wat ik doe voor klanten.

1. Doelgroep

De basis van elke business zijn klanten. Je doelgroep kiezen én kennen is essentieel. Wat is het belang en de verantwoording van de contactpersoon tot wie je je richt? Hoe kan je hem of haar helpen om succesvol te zijn? Wat is het bestaansrecht van de organisatie? Welke druk oefent de markt uit op het bedrijf? Met deze kennis kan je hen aanspreken en connectie maken. Want interesse vóór jou begint bij interesse ván jou. Aandacht en interesse voor de wereld van je doelgroep.

2. Positionering

Potentiële en bestaande klanten willen je bedrijf kunnen plaatsen ten opzichte van alternatieven in de markt. Is je positionering niet duidelijk? Dan kiezen zij voor anderen waar dit wel duidelijk voor hen is. Positioneren begint bij zelfkennis en visie op jouw rechtmatige plek in de markt. Als je dat goed in beeld hebt, kun je het uitdragen. En kan je gekozen worden door mensen die jou zien staan en die samenwerking zien zitten.

3. Propositie

Je propositie is wat je als bedrijf betekent voor de klant en toevoegt aan onmisbare waarde. Het is, geformuleerd in één krachtige zin, de belofte die je steeds waarmaakt met producten en diensten. Een goede propositie verbindt jouw kerncompetentie met het belang van de klant. En zo zijn we weer terug bij het kiezen en kennen van de doelgroep – de basis van de Content Driehoek. Maar ook bij de kern van het Branding Model.

Herkenning in de markt

Binnen de strategische kaders van de Content Driehoek ontstaat relevante inhoud: toegevoegde waarde voor klanten die jij als beste bedienen kan, vanuit jouw eigen domein en glasheldere propositie.

  • De klant voelt zich herkend en aangesproken.
  • Heeft een helder en positief beeld van je bedrijf.
  • Begrijpt en onderschrijft de waarde je biedt.

De drie zijden van de Content Driekhoek zijn vitale elementen die consequent terug te vinden zijn in blogs, websites, nieuwsartikelen, je product- of bedrijfsvideo, presentaties, white papers, foldermateriaal en meer. 

Meer weten over jouw content driehoek?

VERTEL EENS MEER EN STEL JE VRAGEN

Hoe zou de Content Driehoek in jouw geval ingevuld moeten worden? Wat als er over alle drie kanten geen duidelijkheid is? Hoe zorg je voor draagvlak? Voor elk antwoord zijn er weer nieuwe vragen. Daar is helemaal niets mis mee. Laten we gewoon praten, ik vertel je graag meer.